Keajaiban Jasad Firaun

Firaun

Keajaiban Jasad Firaun:

Bagaimana jasad Firaun masih dalam keadaan sangat baik berbanding jasad-jasad yang lazimnya tenggelam dan dikeluarkan daripada laut?

Mengapa jasad Firaun yang diawet itu masih lagi tetap utuh walaupun telah beribu tahun diawet?

Kita tidak akan menemui jawapannya dari mana-mana saintis dan dari mana-mana kitab melainkan cuma di dalam al Quran.

Jawapan untuk soalan di atas ada disebutkan di dalam ayat 92 surah Yunus.

“Maka pada hari ini Kami selamatkan badanmu supaya kamu dapat menjadi pelajaran bagi orang-orang yang datang sesudahmu dan sesungguhnya kebanyakan dari manusia lengah dari tanda-tanda kekuasaan Kami.”

Dari ayat ini tahulah kita bahawa Allah lah yang memelihara jasad Firaun laknatullahi ‘alaih sebagai bukti Kekuasaan Allah SWT dalam menghapuskan makhluk ciptaanNya yang melampaui batas dan lupa akan asal usulnya.Allah akan kekalkan jasad Firaun ini sehingga kiamat untuk diambil iktibar oleh hamba-hambaNYA.

Jom tengok kejap !! Untung-untung nasib dapat barang murah, rm 1.90 pun ada...

Oleh yang demikian apabila kita terpandang kepada Firaun dan apa-apa sahaja yang ditinggalkan olehnya seperti Piramid maka bertasbih kepada Allah SWT agar Allah SWT mensucikan kita daripada sifat-sifat Firaun laknatullai ‘alaih.

 

Apa Komen Anda

2 comments… add one
  • adarain Link Reply

    sungguh Sungguh menakjubkan, Inilah petunjuk yang jelas nyata menjadi petunjuk bagi mereka yang megingkar tapi manusia tetap mengingkar..

  • Diabadikan oleh Allah tapi dalam kehinaan naudzubillah…

Leave a Comment