Kaitan Nazi Dan Islam

lambang Nazi
Dalam Perang Dunia II,Jerman berperang melawan negara-negara yang selama ini kita kenali sebagai negara penjajah bangsa-bangsa Muslim seperti Inggris,Prancis,Rusia(Soviet Union),dan Belanda.Hal inilah yang menyebabkan jutaan orang Islam di seluruh dunia mendokong Hitler dan mendaftarkan diri sebagai sukarelawan di ketentaraannya.Sebagian besar dari mereka adalah orang-orang Bosnia,Albania,Chechnya,dan bangsa-bangsa lainnya..

Para sarjana barat di dalam buku-buku mereka menulis bahawa Nazi Jerman adalah pihak rejim pemerintahan diktatorisme yang kejam,bahkah mereka mengatakan Nazi Jerman bersifat nasionalis.Teori mereka ini adalah berdasarkan apa yang telah dilakukan oleh kerajaan Nazi Jerman yang menghalang kaum yahudi dari menduduki dan mendapatkan pembelaan dari kerajaan nazi jerman..Kerana itulah pihak berikat yang terdiri dari US,Britain dan Perancis telah bergabung tenaga menyerang Nazi Jerman dengan alasan membawa demokrasi ke sana dan menyelamatkan rakyat Jerman yang tertindas..Tapi benarkah dakwaan mereka itu?Benarkah pemerintahan Nazi Jerman bersifar diktator dan bersifat perkauman?Atau apa yang mereka sifatkan itu hanyalah dilakukan terhadap kaum yahudi dan pihak-pihak yang menentang kerajaan Nazi?

nazi


Kawasan Istana Pemerintahan Nazi Jerman Yang Dijadikan Sebagai
Kawasan Tanaman oleh Penduduk Berlin Yang Kelaparan Tanpa Bekalan Makanan

Mufti Palestin telah menemui pemimpin nazi jerman Adolf Hitler pada Dicember 1941.

mufti dan hitlerPada tahun 1943,Mufti Jerusalem(palestin),Mohammad Amin al-Husayni,telahdijemput oleh pihak Nazi Jerman untuk melihat upacara perekrutan tentera sukarelawan bosnia muslim dan kristian croatia ke dalam Waffen SS dan unit dari Yugoslavia..

perbarisan

 

Dalam pasukan Nazi terdapat sekitar 60.000 ribu orang muslim..

Jom tengok kejap !! Untung-untung nasib dapat barang murah, rm 1.90 pun ada...

 

Doa

Sedang Mengaminkan Doa Setelah Tamat Tempoh Rekrut.

Gambar Tentera-Tentera Muslimin Sedang Solat Berjemaahsolat1solat11solat111

Oleh kerana semua kuasa-besar besar ketenteraan ketika itu bergabung tenaga menyerang pemerintahan dan ketenteraan Nazi maka pada bulan Mei 1945,Nazi Jerman berjaya digulingkan dengan pengeboman yang dahsyat di pusat pemerintahan utama Nazi,di Berlin. Jerman.Namun mayat Adolf Hitler tidak ditemui dan menurut pendapat sejarawan apabila pegawai-pegawai tinggi nazi ditangkap, mereka mengatakan bahawa pemimpin tertinggi nazi itu telah mati akibat meminum racun dan mayatnya telah dibuang oleh pegawai kanan tertinggi yang menjadi penasihat Adolf. Penasihat itu sendiri akhirnya terkorban dalam pengepungan terhadap bangunan utama kepimpinan nazi itu..

Setelah Perang Dunia II berakhir,ramai dikalangan para pemimpin Nazi dan bekas pegawai-pegawai pasukan Nazi yang melarikan diri ke negara-negara Arab seperti mesir dan memeluk agama Islam..

Antara mereka adalah:-

-Hans Appler@Salah Chaffar: Mantan anakbuah Goebbels yang kemudian bekerja di Kementerian Maklumat Inggeris tahun 1956 dan kemudian menjadi ahli Islamic Congress.

-Fritz Bayerlein: Jeneral terkenal Perang Dunia II yang pernah bertempur bersama Erwin Rommel di Afrika Utara.

-Werner Birgel@El-Gamin:Bertugas di Kementerian maklumat Mesir.

-Wilhelm Böckler@Abdul Karim :melarikan diri ke Mesir

-Albert Thielemann@Amman Kader:melarikan diri ke Mesir

-Heinrich Sellmann@Hassan Sulaiman:melarikan diri ke Mesir

 

Apa Komen Anda

4 comments… add one

Leave a Comment