Jin Asyik

Tolong! Awek Aku Pontianak foto

Pernah dengar tak gangguan jin asyik?

Jin asyik ialah jin yang jatuh cinta dengan manusia..Bila jin sudah jatuh cinta dia akan selalu bersama dengan orang itu lebih-lebih lagi waktu orang tu sedang tidur diwaktu petang dan malam..Kadang-kadang ada juga jin asyik yang tinggal di dalam tubuh orang yang dia cinta tu..yelah dah sayang sangat macam manusia bercinta lah asyik nak bersama je macam belangkas..Menurut perawat-perawat islam jin asyik adalah antara gangguan jin yang paling bahaya,susah dan ganas..Cuba cinta kita terhalang mesti kita memberontakkan..macam tu la juga dengan jin..Gangguan jin asyik ni bukan hanya berlaku kepada orngg bujang,tapi yang dah berkahwin juga tidak terkecuali.Mangsa biasanya perempuan,tapi lelaki pun ada ada juga yang kena.Teringat pula dahulu kawan saya pernah kene raba ketika sedang tidur..hehehe

Jangan tak tahu Jin juga bernafsu dengan manusia tau..Sebab itu dalam feqh ada dibincangkan hukum manusia berkahwin dengan jin.Kalau kita rujuk kepada perawat-perawat islam banyak kes jin merogol menusia..

Antara Faktor-Faktor Terkena Jin asyik:
1.Tidur Di Waktu Petang

Pernah tak bila anda bangun tidur ada kesan gigitan dipeha?

Siapa yang gigit?

kes begini banyak belaku ke atas wanita dan biasanya terjadi bila tidur waktu petang.

Bagi anda yang kerap digigit ketika tidur lakukan dua perkara ini:

Pertama:Jangan tidur selepas asar

Kedua:Rawat diri anda agar tidak lagi terkena gigitan ketika tidur.

Cara merawat:

1.sediakan air sebaldi

2.perah limau 3 biji

3.Baca al fatihah 7 kali dan hembus ke dalam air

4.Ratakan air tersebut ke seluruh badan

2.Suka Mandi Di Waktu Maghrib

Waktu maghrib adalah waktu Jin sedang berkeliaran..Waktu senja kita ibarat waktu pagi jin,dan waktu pagi kita adalah waktu senja jin..Tengah malam kita ibarat tengah hari jin dan begitulah sebaliknya!

Bilik air bukankah tempat yang disukai syaitan(jin kafir)..Sebab itulah elakkanlah dari mandi pada waktu senja.

3.Bertelanjang ketika berseorangan di rumah atau ketika mandi

Bila jin ternampak anda bertelanjang jin akan suka..macam orang jugalah..Bila sekali dia dah tengok dan suka,dia akan datang lagi tengok waktu anda berbogel.Oleh itu bila mandi pakailah kain basahan.

“sesungguhnye ia(jin)dan pengikut-pengikutnye melihat kamu dari satu tempat yang kamu tidak boleh melihat mereka”

(surah Al-A’raf QS 7:27)

4.Bila nak tanggal pakaian dan nak masuk bilir air bacalah isti’azah atau basmalah dahulu

Nabi s.a.w bersabda:

 

” ستر ما بين أعين الجن وعورات بني آدم. إذا دخل أحدهم الخلاء قول: بسم الله “

 

Penutup antara mata-mata jin dan aurat anak Adam apabila salah seorang dari mereka memasuki bilik air ialah perkataan”bismillah”

(Sahih Al-Jami’ As-Shaghir 1/675)

5.Tidak baca doa sebelum bersama suami-isteri

Ketika nak bersetubuh dengan isteri baca dahulu doa yang pernah Nabi ajarkan,jangan main masuk je..kesan tak baca doa tersebut jin boleh “syok” dengan isteri anda dan jika Allah rezekikan anda mendapat anak hasil dari persetubuahan kemungkinan anak anda nanti akan bermasalah.Perangai macam syaitan..Na’uzubilli min zalik..Semoga Allah merezekikan kita zuriat-zuriat yang soleh dan solehah..

6.Selalu tidur berseorangan.Contoh orang bujang tinggal seorang diri di rumah.

Bagi yang bujang terutamanya wanita kalau boleh usahakanlah untuk tinggal dengan kawan-kawan..jangan menyewa seorang..

Antara Kesan Gangguan Jin Asyik

-Boleh menyebabkan berat jodoh..Sentiasa ada halangan didalam perhubungan cinta..Ada saja halangan untuk berkahwin..Dipinang orang tapi selalu tak jadi,semua ini disebabkan jin asyik berusaha menghalang perkahwinan atau berkahwin tapi anak jadi sangat degil..

-kerap memarahi dan membenci pasangan

-Kerap mimpi bersetubuh

-Kerap mimpi melahirkan anak

-Selalu bercakap seorang-seorang

-Sering terdapat kesan gigitan di peha terutamanya tidur diwaktu petang(lepas asar)

Benteng Diri Dari Gangguan Jin Asyik

1.Amalkan ayat 21 surah ar-Rum

 

وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚإِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri,supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir.

2.Amalkan doa penggerak :

 

بِسْمِ اللَّهِ الَّذِى لاَ يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَىْءٌ فِى اْلأَرْضِ وَلاَ فِى السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمُ

 

Apa Komen Anda

8 comments… add one
  • ohcikgu Link Reply

    ohh..ada juga jin asyik ni rupanya.

  • kalau tuan badan pun asyik dan suka juga pun boleh jadi masalah besar.

  • perkongsian y baik..saya selalu lebam d paha.memang selalu tido petang.mandi magrib n dok sorang2…

    • cekmat Link Reply

      ini tanda2 kena gigit jin asyik cpt pi berubat..biar lama2 lain pulak d gigitnya….heee.

  • Ucha Link Reply

    Saya suka dengan beritany,,,
    Tpi sya gak bisa baca bacaan arabny,,, soalny tulisanny kotak”,,
    Dan yg saya kurang tau
    Air sebaldi it ap ya?

  • sebaldi tu maksudnya air yg di isi dlm bejana\bekas air

  • Kasihan pd mereka yg tak baca doa bila bersama dengan pasangan. Moga Allah beri kita hidayah utk amalkn dan sampaikn pada rakan2 lain tips Abu Nafis ni.

  • bustopik Link Reply

    Sy rsa mcm sy tgh kena dah nie…siap nk suruh sy jadi bomoh n jadi org alim ulamak…adoiiii..

Leave a Comment