Hargai Nikmat Boleh Membaca Al-Quran

al Quran

Mulakanlah kehidupan hari ini dengan membaca al Quran al karim.Jika tidak dapat menyelak walau sehelai muka surat dari Mashaf pagi ini kerana ingin bergegas ke tempat kerja,jangan pula sampai dalam sehari langsung kita tidak mampu membuka Mashaf untuk membaca ayat-ayat Allah yang menjadi panduan hidup kita..Luangkan masa dengan Al Quran barang sebentar..

Mufti kemboja pernah bercerita : zaman pemerintahan pul pot semua al Quran kena bakar..rindu sangat nak baca al Quran..Setiap kali baca apa yang ingat di minda menangis sebab lama tak tatap Mashaf al Quran..Apa yang pernah berlaku di Kemboja samalah yang pernah terjadi di China.Umat Islam di sana dilarang menyimpan ayat-ayat Allah..

kita pula macam mana?

Al Quran ada 2 3 biji..tapi jarang-jarang buka..Kita tidak membuka al Quran bukan kerana ada orang yang menghalang kita tapi diri kita sendiri yang menghalang untuk kita mebuka dan membaca apa yang terkandung dalam Mashaf..BELAJARLAH MENGHARGAI SEBELUM IA DITARIK..

Kata Habib Hasan bin Ahmad Jamalullail :

“Aku tidak akan membaca Al-Quran pada siang hari bulan Ramadhan ini,karana apabila aku membaca Al-Quran,maka aku tidak akan merasakan laparnya orang berpuasa”

Jom tengok kejap !! Untung-untung nasib dapat barang murah, rm 1.90 pun ada...

Subhanallah..Inilah orang yang benar-benar merasakan nikmat dari kalam Allah..Bagaimana pula dengan kita?Mari kita sebatikan al Quran dalam diri agar merasa nikmat membacanya..

Ya Allah bantulah kami dan zuriat-zuriat kami agar mencintai al Quran.

Ya Allah Jadikanlah kami dan zuriat-zuriat kami sebagai ahli al Quran.

Ya Allah jadikanlah kami dan zuriat-zuriat kami tergolong dari kalangan orang-orang yang mendapat syafaat dari al Quran.

Allahumma ameeen…

Apa Komen Anda

0 comments… add one

Leave a Comment