Fenomena Api Dalam Lautan

lautan Api

Suatu ketika dahulu pernah heboh berita tentang api di dalam lautan. Rentetan dari itu ramailah para saintis dari beberapa Negara meneliti fenomena tersebut.

Sebenarnya fenomena api di dalam lautan ini ia menguatkan lagi kebenaran al Quran..Subhanallah al Quran telah pun menyebut fenomena ini di dalam surah Ath-Thuur.Firman Allah :

وَالطُّورِ (١)وَكِتَابٍ مَسْطُورٍ (٢)فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ (٣)وَالْبَيْتِ الْمَعْمُورِ (٤)وَالسَّقْفِ الْمَرْفُوعِ (٥)وَالْبَحْرِ الْمَسْجُورِ (٦)إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ لَوَاقِعٌ (٧)مَا لَهُ مِنْ دَافِعٍ (٨)

Ertinya:

“Demi Gunung Tursina,Dan demi Kitab yang tertulis dengan rapi,pada lembaran yang terbuka,dan demi Baitul Makmur (Ka’bah),dan atap yang ditinggikan (langit),dan demi laut yang di dalam tanahnya ada api,sesungguhnya azab Tuhanmu pasti terjadi,tidak seorangpun yang dapat menolaknya.”

(Qs.Ath-Thuur: 1-8)

Jom tengok kejap !! Untung-untung nasib dapat barang murah, rm 1.90 pun ada...

Subhanallah..al Quran telah mendahului kajian sains..Allah telah menurunkan al Quran sekitar 1400 tahun yang lalu kepada Nabi Muhammad SAW melalui perantara Malaikat Jibril..Adakah sains dan teknologi di zaman dahulu yang telah membuktikan bahawa dalam laut ada api? tentu jawabannya “TIDAK”. Siapakah yang menciptakan alam semesta ini?Siapakah yang menurunkan al Quran? jawabannya tentula Allah Subhanahu Wataala.

Cuba anda fikirkan bagaimana Api dan Air boleh bercampur?Air tidak dapat memadamkan Api? dan Api tidak melakukan sejatan terhadap Air? Akan tetapi, bakinya tetap tinggal.. Maha Suci Allah.. Allahu Akbar.

Apa Komen Anda

2 comments… add one

Leave a Comment